o.a. Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Simone Regtvoort - WaarBenJij.nu o.a. Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Simone Regtvoort - WaarBenJij.nu

o.a. Fraser Island

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

21 Maart 2014 | Australië, Hervey Bay

Hoi allemaal!

Na Surfers Paradiae zijn we een dag in Brisbane gebleven.
We sliepen in een klein hostel en hadden een kamer voor onszelf. We hebben wat door de stad gelopen en zijn naar een museum geweest. De volgende dag vertrokken we naar Noosa.
We kwamen terecht in een mooi groot hostel, 200m van het strand. Het centrum lag er alleen 15 minuten wandelen vandaan (heuvel op). Dus wederom aan onze conditie gewerkt! De volgende dag moesten we, doordat alles volgeboekt was naar een ander hostel. Deze was beduidend minder dan de vorige, maar wel gezellig gekletst met een Nederlander die daar werkte. Sochtends hebben we meteen verschillende tours geboekt. 3 dagen Fraser Island, 2 dagen zeilen @ Whitsundays, 1 dag snorkelen @ Great barrier reef, en 2 dagen naar een regenwoud. Ook hebben we inmiddels een plan als we in Cairns zijn geweest, de bedoeling is om naar Alice springs te gaan, en daar een 3 daagse tour te doen in de outback. Dit betekend slapen in de buitenlucht onder de sterrenhemel! Klinlake mckenziekt goed toch?

Inmiddels zijn er al naar Fraser Island geweest. Wat een super dagen waren dat! Ik zal de dagen beschrijven,

Dag 1: om 7:30 in de ochtend werden we opgehaald door een bus, hiermee werden we naar de Ferry gebracht. Na 45min. Kwamen we aan op het eiland. Onze tourguide heette Jess die de sfeer er goed in bracht. We werden in een bus gezet en reden naar de eerste bestemming, Lake mckenzie. Een prachtig meer met blauw water en wit zand. De busritjes zijn hier trouwens best hobbelig door het diepe zand. Vervolgens kregen we een uitgebreide lunch. Heel fijn om weer gevarieerd te eten;). Daarna hebben we een wandeling gemaakt door het regenwoud. Savonds waren we helemaal gesloopt, na het heerlijke eten zijn we om 8 uur naar bed gegaan.

Dag 2: 6:30 ging de wekker en om. 7:30 zaten we fris en fruitig in de bus. De eerste stop was bij een oud schipwrak, dit schip werd in de 1e WW gebruikt als hospital. De 2e stop was echt geweldig! Langs de zee lagen rotsen die op sommige stukken gevuld waren met zeewater. Hierin hebben we gezwommen, echt een super mooie plek! Genieten dus. Daarna zijn we een grote rots opgeklommen met een enorme klif. Vanaf hier hebben we een walvis van dichtbij kunnen zien, een schildpad en een rog. Wederom weer erg gaaf. De laatste stop was bij een Creek. Een riviertje dat zo gefiltert is door de natuur dat je het water kunt drinken. Het water was 15 graden, we zijn als enigste van de groep (ja ja helden) naar het einde van het riviertje gelopen. Op de terugweg kon je je mee laten voeren door de stroming. Net een wildwaterbaan van vroeger. Wij voelden ons dan ook weer even kind;). Savonds weer erg goed gegeten en optijd naar bed gegaan.

Dag 3: 7:30 zaten we weer in de bus. De eerste stop was een meer waar we een baby schildpad hebben gezien. Smiddags hadden we een wandeling van 45min. heen en terug door zwaar zand en heuvel op. Pittig! Maar het uitzicht was alles waard. We kwamen uit op een enorme zandvlakte, met als eindpunt een meer. Hierin zwommen van die visjes die je dode huid opeten. Hier betaal je in NL volgens mij aardig wat centen voor. Wij hadden een gratis behandeling, verschil moet er zijn;)
Savonds vertrokken we weer met de Ferry naar Hervey Bay.

We zijn nu aan het wachten tot de bus gaat naar onze volgende bestemming, 1770. Daarna vertrekken we naar Airlie Beach met een nachtbus. Hier ga ik een oud klasgenootje van het Nimeto zijn die hier inmiddels woont. Woensdag beginnen we aan onze zeiltocht. Het weer ziet er nog niet top uit, maar dat kan altijd nog veranderen. Dus duimen voor ons mag!

Doei allemaal!!! X

• 21 Maart 2014 - 04:11

Rens:

Klinkt geweldig! Heel veel plezier in airlie! Is erg relaxt daar! Geniet er van en hoor snel alle verhalen;) groetjes uit new zealand! Xx

• 21 Maart 2014 - 13:04

Annemarie:

Ha Simone,je verslag gelezen heel leuk om te weten wat voor mooi's je allemaal meemaakt.veel liefs ook voor Akkkie.

• 21 Maart 2014 - 17:30

Marijke:

Hoi Simone. wat een mooi verslag en wat komen jullie op mooie plekken.
    Ik ben jaloers op jullie.
    Groeten alle 2.

• 21 Maart 2014 - 22:11

Caroline:

Hey Simone, klinkt super allemaal! Vast geen spijt! Heel veel plezier nog de rest van je reis..ik ben benieuwd naar het volgende hoofdstuk. Groetjes van ons allemaal, ook van Tim

• 22 Maart 2014 - 07:19

Vera:

Hai Simone , hé hé eindelijk tijd om je verslagen te lezen. Super hoor ,genieten is geen probleem zo te lezen! Veel liefs Vera.

• 23 Maart 2014 - 13:57

Willemijn Van Der Grijn:

hoi simone , wat een mooi verslag leuk om te lezen groetjes van willemijn

• 27 Maart 2014 - 18:27

Tiny:

Hoi Simone wat leuk om nieuws van jou te lezen ,het lijkt prachtig ,en wat hebt je al véél gezien en beleefd !
    liefs van ons beide .26 maart wij waren een paar dagen weg.