Eerste deel Oostkust - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Simone Regtvoort - WaarBenJij.nu Eerste deel Oostkust - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Simone Regtvoort - WaarBenJij.nu

Eerste deel Oostkust

Blijf op de hoogte en volg Simone

12 Maart 2014 | Australië, Surfers Paradise

Hoi allemaal!

Hoe is het in NL? Ook lekker warm aan het worden hebben we gehoord? Op dit moment zitten we heerlijk in het avond zonnetje in Surfers Paradise.

Ik zal jullie even bijpraten over afgelopen week:
Na New Castle zijn we doorgereisd naar Port Macquarie. We kwamen terecht in een klein maar leuk hostel. Het huis leek een beetje op Vila Kakelbont, en had maar een paar kamers maar wel een zwembad! We lagen op een kamer met 10 andere jongens en meiden. Smiddags konden we meteen meerijden naar een Koala Hospital. Deze rondleiding was redelijk langdradig, ook omdat we de dag ervoor al het een en ander uitgelegd hadden gekregen. Maar wel een mooi initiatief!
Ook erg komisch dat er voor ons een man een scheet liet, Ak naar mij keek en iedereen dacht dat ik het was...:(

De volgende dag zijn we naar het strand gewandeld, langs de wandelroute hebben we voor het eerst wilde dolfijnen gezien! Heel gaaf. Langs de route lagen ook allemaal rotsen die beschilderd waren door willekeurige mensen. >zie foto's
Het zeewater was behoorlijk koud dus daar hebben we ons niet aan gewaagd. We zijn er wel achter dat je je hier HEEL goed in moet smeren, Akkemay liep met een rode hals, en ik met een knalrood scheenbeen. Savonds hebben we heerlijk buiten biertjes gedronken met mensen van het hostel.

De volgende dag vertrokken we alweer naar de volgende bestemming, Coffs Harbour. Mooie natuur maar het hostel viel een beetje tegen. Zo ook onze 2 kamergenoten die niks tegen ons hebben gezegd. Een hoi kon er al niet vanaf. Lekker sfeertje dus;)
Maar daardoor lieten wij de stemming natuurlijk niet verlagen.

De volgende bestemming was Bayron Bay. We sliepen daar in een Hostel genaamd: Artsfactory. Een druk hostel met veel uiteenlopende mensen. Lekker artie allemaal, zo ook onze slaapplek in een Tee-Pee. Het gaat hier 24/7 door dus echt lekker slapen zat er niet in.

De volgende dag zijn we door het plaatsje gelopen en naar het strand geweest. Super mooi strand met heerlijk zeewater! Voor ons is 2 uur op het strand Max. Andere verbranden we levend. Al beginnen we inmiddels wel een gezond kleurtje te krijgen! Savonds was er in het hostel een talentshow, erg leuke sfeer met goede artiesten! Gezellig met wat Deense mannen aan tafel gezeten en onze wijn uitgeprobeerd. Laat ik het zo zeggen, de gevolgen van die wijn hebben we gevoeld, voortaan bier voor mij en als ik voor Ak mag spreken ook.

Nu zijn we in Surfers Paradise. Een plaats omringd door zee. Vanaf het hostel kunnen we via het strand naar de supermarkt lopen. Heerlijk! Vanavond is het hier dé uitgaansavond. Een kroegentocht waar je 30 dollar voor moet neerleggen. Na de gezellige avond van gister laten we dit even aan ons voorbij gaan. Er is grote markt op de boulevard waar we een kijkje gaan nemen.

X Simone en Akkemay

• 12 Maart 2014 - 10:32

Marijke:

Hoi alle 2,
    Jullie hebben weer leuke dingen beleeft en gezien vooral de dolfijnen lijkt me geweldig.
    We kijken uit naar jullie volgend verslag!!
    Liefs van ons.

• 12 Maart 2014 - 10:46

Nienke:

Heel leuk weer meiden! Goede en leuke berichten! Wat gaaf inderdaad van die dolfijnen! En surfers paradise klinkt als een hemel met een heel hoop mooie bruingebakken, gitaarspelende, surfende, goed gespierde mannen. Klopt dat? Maak maar een paar foto's als dat het geval is. ;)
    Hier is het weer inderdaad ook mooi! Volgende week wel weer bewolkt, maar vandaag schijnt er een heerlijk zonnetje! Maar ik zal zeker niet zo'n lekkere kleur op mijn gezicht ontwikkelen als jullie al hebben.
    Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen!
    Heel veel liefs! xxx

• 12 Maart 2014 - 17:32

Louise:

Simone en Ak,

Jullie beleven heel wat zo relaxed heerlijk jullie zo te zien genieten.
    Wij genieten mee van jullie verhalen vooral die scheet erg grappig
    Liefs Louise

• 12 Maart 2014 - 18:22

Annemarie :

Hoihoi , lekker genieten meiden en goed insmeren hoor. Kus en heel veel plezier.

• 17 Maart 2014 - 19:58

Frank:

Hé meiden,

Echt geweldig dat jullie daar zitten. Jullie staan op het punt om naar Fraser eiland te gaan ff geen contact de komende 3 dagen Walvissen spotten tenminste dat is wat de foto's op Google mij vertellen werkelijk een prachtig gebied. Niet gedacht dat het zo mooi kon zijn dacht altijd dat het een soort zandbak was te veel McCloud daughters gekeken den ik :-) Al in de buidel van een kangoeroe gezeten? Of varaan gereden op die enorme grote die jullie tegenkwamen :-)

Hiya to,