We zijn in Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Simone Regtvoort - WaarBenJij.nu We zijn in Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Simone Regtvoort - WaarBenJij.nu

We zijn in Cairns!

Blijf op de hoogte en volg Simone

04 April 2014 | Australië, Cairns

Hoi allemaal!

Op aanvraag zal ik weer een nieuw verslagje schrijven. Dit keer met foto's;)

In 1770 hadden we een klein maar gezellig hostel. De 2e avond organiseerde ze een gratis bbq aan het strand. De zonsondergang was heel mooi en de mensen waren gezellig! De volgende dag mochten we tot 9 uur savonds wachten op onze nachtbus naar Airlie Beach. De bus zat helaas al behoorlijk vol dus ik kwam naast een nogal naar red bull en zware shag ruikende jongen te zitten. De rit duurde 10 uur even doorbijten dus! Aangekomen in Airlie Beach hadden we 2 dagen regen. Woensdag mochten we dan eindelijk op zeiltrip naar The Whitsundays. De regen kwam met bakken uit de hemel dus we kregen allemaal een mooie gele regenjas aan. De eerste nacht was het bloedje heet en waren we om half 8 sochtends al uit ons 'bed'.

Onze eerste stop was bij whitehaven beach. Het was inmiddels gestopt met regenen alleen nog bewolkt. Maar de witte stranden waren er niet minder mooi om! We kregen een hele charmante wetsuite aan vanwege de dodelijke kwallen. Eenmaal terug op de boot hebben we de eerste schildpad gezien. Hij zwom onder de boot door en kwam een stukje het water uit. Heel gaaf!

Daarna hebben we een stuk gezeild naar onze snorkelplaats. Wetsuite aan, snorkel op en gaan. We zagen er weer oogverblindend uit! Het snorkelen was echt heel mooi. Levend koraal en tal van verschillende vissen. Toen we op het rubberbootje gehesen werden om terug te varen naar de zeilboot zagen we hoe een meisje zich omdraaide en oog in oog stond met een enorme donkere angstaanjagende vis. Om haar schrikbarende reactie hebben we dan ook erg gelachen!
Savonds hebben we heerlijk op de boot gezeten met een sterrenhemel die ik nog nooit zo mooi had gezien...
Deze nacht was nog warmer dan de vorige en we waren dan ook weer vroeg wakker. We sloten de trip af met nog een keer snorkelen. Om 11 uur waren we weer terug in de haven.

Savonds kwam mijn oud klasgenootje Richa van het Nimeto ons ophalen met de auto. Ze nam ons mee naar een hele mooie waterval waar we in hebben gezwommen. Daarna werden we bij haar vriend en schoonouders uitgenodigd om wat te eten en te drinken. Heel leuk, en wat een mooie plek! Lekker bijgepraat met heerlijke pizza en een drankje erbij. Echt een fijne avond gehad en wat een aardige mensen!

De volgende dag mochten we 9 uur in de bus zitten richting Mission Beach. Ons hostel lag daar op een heuvel in een soort regenwoud. Hele mooie plek waar onze insectenspray goed van pas kwam. De volgende dag ging om half 7 de wekker voor Akkemay haar Skydive!! De man die alle skydivers kwam ophalen vroeg of ik wilde kijken wat ik natuurlijk graag wilde. Na een tijdje wachten werd Ak in haar tuigje gehesen en heb ik haar uitgezwaaid. Ik heb op het strand waar ze lande gewacht tot ik ze naar beneden zag dwarrelen. Echt een heeeel mooi gezicht! Ze lande voor me dus ik heb wat leuke foto's kunnen maken.

De volgende dag vertrokken we naar onze eindbestemming van de oost kust, Cairns. Maar 2 uurtjes dus dat was een eitje. We moesten een stuk lopen naar ons hostel als pakezels maar dat zijn we inmiddels wel gewend. In Cairns zijn we naar een Lagoon geweest. Dit is een soort zwembad in de stad met zeewater, heerlijke plek. Ook hebben we de verleiding niet kunnen weerstaan om sushi te eten. Wat tot onze vreugde redelijk te betalen is!

Vanuit Cairns hebben we een 2 daagde tour gedaan naar Het Cape tribulation regenwoud. De route vanaf Cairns ging langs de kust wat heel mooi was. We begonnen met krokodillen spotten. We hebben 2 kleine en 1 grote van 3 meter gezien! Smiddags hadden een paardrijrit op de planning staan. Best spannend aangezien het voor ons beide jaren geleden is dat we op een paard hadden gezeten. Ze hadden op 3 mensen gerekend inplaats van 4 dus er moest nog even een paard gevonden worden. Intussen mochten wij in de krakkemikkige stal onze helm uitzoeken en hebben we een enorme spin gespot. Ak haar paard heette Morgan, en die van mij Ned. We reden door het regenwoud, door riviertjes en over het strand. Over het strand hebben we een stuk gegaloppeerd, wederom weer heel leuk!!

De volgende dag begonnen we aan onze terugrit naar Cairns waar we blijven tot maandag. Zaterdag gaan we een dag snorkelen op het great barrier reef! Maandag vliegen we naar Sydney en dinsdag van Sydney naar Alice Springs. Hier gaan we een tour door de outback maken en in de buitenlucht slapen. Daarna vliegen we naar Melbourne waar we the great ocean road willen doen. We zijn nu bezig om een campertje te regelen. Nog veel leuks op de planning!! De foto's zal ik er later deze dag opzetten!

X Simone en Ak


  • 04 April 2014 - 08:27

    Annabel:

    Wat gaaf weer Simoon! Super leuk ook wat jullie vanuit Melbourne gaan doen!
    Snap alleen niet waarom je straks weer naar Sydney vliegt en erna weer terug naar cairns waar je nu bent? Groetjes aan ak! X

  • 04 April 2014 - 08:56

    Simone:

    Oja foutje! Ga het even aanpassen

  • 04 April 2014 - 10:36

    Pien:

    Hey Simone!
    Ik ben echt jaloers als ik dit lees!
    Krijg weer helemaal heimwee naar Australië.
    Super leuk om te lezen dat je op zelfde plekjes
    bent geweest als ik!

    Nog veel plezier daar!
    X Pien

  • 04 April 2014 - 10:50

    Nienke:

    Hoi meiden!
    Het verhaal lees ik echt alsof het een sprookje is! Heel gaaf en leuk wat jullie allemaal zien en doen! Heel veel liefs en plezier!
    X Nienke

  • 04 April 2014 - 11:04

    Els:

    Lieve Simone,

    Wat een top reis zeg en wat doen jullie veel. Op de foto met de gele regenjasjes, zien jullie er nu echt een beetje bruin uit. Leuk dat je bij je oud klasgenootje bent geweest en zo hartelijk ontvangen bent door haar schoonouders.
    Wat zijn je foto's mooi Simone!
    Heel veel plezier de komende tijd en geef Akkemay een extra knuffel van ons,
    Veel liefs Frank, Rosanne, Els

  • 04 April 2014 - 11:27

    Marijke:

    Lieve Simone,
    Wat een mooie reis verslagen schrijf je en wat zien en doen jullie veel geweldig!!!!
    Het lijkt inderdaad op een sprookje.
    Nog heel veel plezier en een dikke kus van ons.
    Gerard en Marijke


  • 04 April 2014 - 11:42

    Simone Regtvoort:

    Hoi Pien, wat leuk je reactie! Haha ja dat geloof ik helemaal.
    Soms moet ik mezelf ook echt even een besef momentje geven dat ik hier echt ben!
    Hopelijk gaat ook alles goed met jou:)

  • 04 April 2014 - 11:43

    Simone Regtvoort:

    Nien wat leuk dat je steeds zo snel reageerd!
    Ik mis je wel hoor.. Helemaal nu ik je niet kan opzoeken in je nieuwe kamer:(
    Dikke kus!

  • 04 April 2014 - 11:47

    Simone Regtvoort:

    Hoi Els, Frank en Roos

    Ak heeft net haar knuffel ontvangen hoor;)
    We zijn echt aan het genieten!
    Met elkaar is het ook erg gezellig en we lachen nog altijd veel!
    Leuk dat jullie zo met ons meeleven!!
    Kus van ons!

  • 04 April 2014 - 11:50

    Simone Regtvoort:

    Lieve Gerard en Marijke,

    Dankjewel voor jullie reacties vind ik heel leuk!
    We zijn inderdaad echt aan het genieten. De tijd gaat ook ontzettend hard
    Als je het naar je zin hebt. Als jullie een keer in zwammerdam zijn kunnen
    We misschien een keer skypen via papa's laptop. Gaat het met jullie ook goed?
    Ik heb trouwens weer een berichtje gestuurd via Facebook Marijk.
    Dikke kus!

  • 04 April 2014 - 13:06

    Annemarie:

    Hoi lieve meiden,
    Fijn weer wat te lezen jullie doen goed je best!
    En we kunnen weer heerlijk meegenieten.
    Pas goed op elkaar en héééél veel plezier, maar dat zit wel goed geloof ik.
    Liefs van ons en de veestapel xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Simone

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 18573

Voorgaande reizen:

15 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: