Alweer 9,5 maanden onderweg! - Reisverslag uit Koondrook, Australië van Simone Regtvoort - WaarBenJij.nu Alweer 9,5 maanden onderweg! - Reisverslag uit Koondrook, Australië van Simone Regtvoort - WaarBenJij.nu

Alweer 9,5 maanden onderweg!

Blijf op de hoogte en volg Simone

17 December 2014 | Australië, Koondrook

Hoi!

Het heeft veel te lang geduurd maar hier weer even een teken van leven!

Er zijn een aantal dingen veranderd in de planning, ik zou namelijk nanny worden bij een Australisch gezin maar dat is anders gelopen. Ik heb daar een week heel leuk gewerkt, de ouders zijn echt ontzettend leuke mensen en op zondag heb ik een farmes market mee gedraaid. Lauren, de moeder heeft namelijk een pig farm en verkoopt dit vlees o.a. op dit soort markten waarbij allerlei locale producten te koop zijn. De avond er voor ben ik in de kroeg beland dus het viel me redelijk zwaar toen om 5 uur in de ochtend mijn wekker ging.. Na 2 uur rijden heb ik Lauren geholpen met de stand op zetten en daarna heb ik mezelf geprobeerd voor te doen of ik alles van vlees af weet. Ik moet zeggen dat was best wel een uitdaging maar zeker ook een ervaring haha.

Inmiddels was er bij mijn vorige familie één nieuwe nanny vertrokken met heimwee en met Sanne (andere nieuwe nanny) had ik een klein ongelukje met de quad waardoor ze haar pols gebroken heeft.. Mijn vorige familie zat dus best in de problemen waardoor ze mij hebben terug gevraagd. Sanne is nu voor Lauren aan het werk en ik ben weer terug op mijn oude adres.

De afgelopen weken zijn weer voorbij gevlogen! Het is inmiddels zomer en dat bevalt heel goed. Ik weet niet hoe het straks is als we de 45 graden aan tikken maar 35 graden is voor nu heerlijk! De kids hebben een opblaasbaar springkussen/glijbaan met water om te spelen en ik doe gezellig mee. Wat ik al een tijdje wist is dat de familie een bus (motorhome)heeft gekocht. Begin Januari zeggen ze Barham vaarwel en gaan ze 1 tot 2 jaar door Australië reizen. Een paar weken geleden hebben Jolmer en Christel de bus opgehaald in Alice Springs, en heb ik een weekje mogen oppassen. Op zondagmiddag ben ik met de de kids naar Kereng (30km verder) gereden waar we ze hebben op gewacht. De bus ziet er heel gaaf uit en op dit moment staat de bus genaamd Jack voor de cabin waar ik in woon. Langzamerhand begint het inpakken op gang te komen, toch een gek idee dat ze straks weg zijn. Ik vertrek al eerder uit Barham om oud en nieuw en mijn verjaardag met Susan in Sydney te vieren. Ik kijk er echt enorm naar uit om Suus weer te zien en op nieuwjaars dag pakken we ook nog een leuk festival mee!

Een paar weken geleden is Wyke, een andere Nederlandse nanny naar huis gegaan.. Lastig, maar ik weet dat ik haar in Nederland weer ga zien:). Haar laatste weekend hebben we met Sanne en een Duitse au pair in de kroeg gevierd met Hollandse liedje. We hebben tot ergernis van andere kei hard mee gezongen, heerlijk!!

Afgelopen weekend heeft een vriend van hier ons (Sanne en mij) meegenomen om te kamperen. In de zomer is watersport hier heel erg populair. De meeste zijn dan ook enorm goed in waterskiën, wakeboarden en zelfs barefood skiën. Op vrijdag avond reden we met boot en een vol geladen auto naar de kampeer plek. De weg er naartoe was ontzettend mooi en met een super zonsondergang. Onderweg hebben we een kangoeroe geraakt, inmiddels kijk ik er al bijna niet meer van op omdat het al twee keer eerder is gebeurd. Toch een behoorlijke schok als er zo een enorm beest tegen je auto aan knalt. Gelukkig viel de schade mee en na een uur rijden kwamen we aan bij het bos met daar langs een rivier. Het kampvuur was al aangemaakt en nadat we onze tent hadden op gezet hebben we genoten van de avond, samen met nog een aantal mensen.

De volgende ochtend was iedereen al vroeg wakker en heb ik mezelf op een kneeboard gehesen. Het woord zegt het al, een board waar je met je knieën op zit. Twee weken daarvoor had ik het al eens met Wyke geprobeerd, die ging als een speer maar ik viel er de eerste drie keer zo goed als meteen af. Je moet er namelijk zelf op zien te klimmen als de boot gaat varen (Zie het voor je). Dit keer ging Shaun me uit leggen hoe ik er op moest klimmen. Er is hier namelijk een techniek voor.. Had dat even eerder gemeld haha. Nu ging het vrij snel goed en was het super leuk om te doen!

Het weekend erna zijn we met een aantal mensen op een barbiboot geweest. Een platbodem met een bbq er op. Het was een warme dag dus dit was ideaal! Barham ligt aan The Murray river, erg fijn om in de zomer gebruik van te maken. Zondag tikte we de 40 graden aan en zijn we weer gaan skiën bij een meer.

Laatst zijn we ook een weekendje weg geweest met Shaun naar een national park, 3 uur vanaf Melbourne, hij heeft daar vlakbij op collage gezeten en wij mochten deel uit maken van een gezellige reünie:) savonds zijn we met een hele groep uit geweest, wat fijn om weer eens muziek in de kroeg te horen haha.

Afgelopen weekend zijn we naar The Horse Races geweest, veel mensen praatte hier al over dus dit moest ik mee maken! Iedereen had heel erg zijn best gedaan om er goed uit te zien. De vrouwen hadden te veel make up op, jurkjes aan en hoedjes op en hoge hakken aan. Best lastig lopen in zand! Maand het was er entertaining om te zien:). De races waren erg gaaf, wat gaat dat snel! En als publiek kun je gokken op wie je dacht dat er zou winnen en met een beetje geluk won je een leuk bedrag. Daarna zijn we met een groepje uit geweest in Swan Hill en zondagavond was er een bbq van de East Barham road waar ik woon. De bbq was op een super locatie aan de rivier.

Kortom, ik vermaak me hier ontzettend goed en ik voel me echt bevoorrecht dat ik zo in deze community word opgenomen. Mooi om te zien hoe mensen hier leven en werken.

Ik heb inmiddels besloten om nog wat langer in Australië te blijven. Om dit voor elkaar te krijgen moet ik 3 maanden op de farm werken, lauren, de vrouw van de pigfarm waar ik eerst zou gaan werken heeft me weer een baantje aangeboden dus ik blijf nog langer in Barham. Misschien gek dat ik hier nog 3 maanden blijf maar ik kijk er erg naar uit en heb er zin in! Het vooruitzicht om daarna weer te reizen is ook iets waar ik ontzettend naar uit kijk.

Ik wil iedereen bij deze bedanken die interesse toont, ik ben misschien een beetje laks met reageren.. Maar ik lees alles en het doet me heel heel goed!! Ik leef echt mijn droom en maak mijn keuzes vanuit mijn gevoel en ben ontzettend gelukkig dat ik dit kan doen! Ik ben wel ver weg maar voel me zo thuis dat het niet zo voelt. Natuurlijk weet ik waar ik vandaan kom, en ik kan dit ook alleen maar door de mensen, ervaringen en leermomenten die ik in Nederland heb gehad:). Ik mis veel mensen en kan niet wachten om mijn familie, vrienden en oud collega's te zien.

Dikke kus! En hele fijne feestdagen voor jullie allemaal xxxxxxxxxxxxxx


  • 17 December 2014 - 14:19

    Marijle:

    Hoi Simone,
    Weer een mooi verhaal weer ik zou graag om een hoekje willen kijken bij je.
    Wat heerlijk dat het daar nu zomer is al lijkt 4ogr me wel erg heet.
    Ik hoop dat je een leuke tijd hebt in Sydney!
    Gezellige dagen en een bijzonder 2015.
    kus van ons. xx

  • 17 December 2014 - 17:41

    Akkemay:

    Lieve Simoon wat een super leuke avonturen allemaal en wat heerlijk om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Wanneer achter mijn bureau op m'n werk zit heb ik wel eens jaloerse momenten. Gewoon doen wat je leuk vindt, lekker weer en genieten wat wil je nog meer. Heel erg veel plezier in Sydney met Suus!! Hopelijk vier je oud en nieuw volgend jaar gewoon weer met ons:)

    Liefs Ak

  • 17 December 2014 - 21:12

    Mieke Van Silfhout :

    Hoi Simone , wat een prachtige reis maak jij.
    Zo leuk om te zien als ik foto's en verhalen voorbij zie komen
    Nog veel plezier

  • 17 December 2014 - 21:29

    Annemarie:

    Hoi lieverd, fijn dat je het vol houd steeds een verhaal te schrijven over alles wat je meemaakt.
    We genieten van je avonturen en zijn blij dat je het zo fijn hebt en veel ervaringen opdoet.
    Op de foto's zie je er stralend uit en je bent een kanjer om een gezin met 5!!!! kinderen draaiende te houden, dat doet niet iedereen je na.
    Heel veel plezier in Sydney maar wel raar dat jij 10 uur eerder; "Gelukkig 2015" kan zeggen en met je verjaardag 10 uur eerder jarig bent dan je zusjes.
    Doeidoei liefs.

  • 18 December 2014 - 21:49

    Petra:

    Hoi SImone
    Wat een heerlijke belevenissen. Blij dat je er geniet en thuis voelt wie had dat vooraf gedacht. Geniet van alle dingen die je meemaakt.
    Alvast hele mooie, gezellige feestdagen in Sydney en liefs vanuit bodegraven Sjaak en Petra

  • 20 December 2014 - 21:38

    Els:

    Lieve Simone,

    Fijn om weer via je blog van je te horen. Gek idee dat het bij jou zo warm is en hier alleen storm en heel veel regen. Van Akkemay hoorde ik al dat je aanrijdingen hebt gehad met kangoeroes, best schrikken natuurlijk (ook best zielig voor de kangeroe vind ik). Sinds Akkemay in Australie is geweest en jij er nog steeds zit, kijken we iedere week naar Freek Vonk in Australie, de eerste aflevering ging over varanen in Australie, Maar dat waren hele kleintjes niks vergeleken bij wat jullie hebben gezien!
    Ik heb op google maps even gekeken waar Barham ligt en via google streetvieuw of zoiets krijg ik een indruk, zo stel ik mij voor hoe jij daar woont en werkt. Wat zullen je ouders en je zussen trots op je zijn.
    Je vriendinnen club is nu in Amsterdam bij Nienke suprise avond, ondanks dat je ver bent hebben ze het altijd over je, toch fijn dat jullie zo vaak contact hebben.
    Lieve Simone, hele fijne dagen en een goede tijd op de varkens boerderijin Barham! Leuk we zijn benieuwd,
    Veel liefs Els ook namens Frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Koondrook

Simone

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1271
Totaal aantal bezoekers 18568

Voorgaande reizen:

15 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: