Nanny in Aus + nieuwe job! - Reisverslag uit Koondrook, Australië van Simone Regtvoort - WaarBenJij.nu Nanny in Aus + nieuwe job! - Reisverslag uit Koondrook, Australië van Simone Regtvoort - WaarBenJij.nu

Nanny in Aus + nieuwe job!

Blijf op de hoogte en volg Simone

27 September 2014 | Australië, Koondrook

Hoi allemaal!

Sorryyy het heeft veel te lang geduurd! Maar hier ben ik dan:).

Inmiddels heb ik er al weer 3 maanden opzitten bij de fam Smit! De tijd is ongelofelijk snel gegaan en ik heb weer van alles meegemaakt!

Vrienden van Jolmer en Christel hebben 30km verder een boerderij met een eeeeenorm stuk grond en daar moesten een paar eenden uit de lucht geschoten worden en ik mocht mee.. Ik werd sochtends om half 8 opgehaald bij mijn cabbin in die tijd vroor het nog snachts dus had me met 4 lagen ingepakt! De zonsopgang was prachtig en eenmaal aangekomen bij de boerderij kwam ik er snel achter dat ik echt 'one of the guys' zou zijn die dag. Een van de zonen had zijn oud schoolgenoten uitgenodigd dus we waren met een man of 7. De eenden waren helaas niet te bekennen dus dat was redelijk saai maar daarna mocht ik kleiduif schieten! Het vergt nog best een staaltje techniek maar mijn 3e was raak dus ik heb een nieuw talent ontdekt;). Ik mocht met verschillende geweren schieten waarvan er eentje zo zwaar was dat ik moest geholpen worden met optillen. De zwaarte was aan de terugslag ook behoorlijk te merken haha. Smiddags heb ik met de mannen gebarbecued, natuurlijk met zelf geschoten vlees. Ze hebben trouwens ook een stuk of 7 honden op het erf lopen waarvan er eentje bijna net zo groot is als mij. Na de lunch gingen we met 2 jeeps het terrein af naar een prachtig bos. Hier gingen we op zoek naar wilde zwijnen, die hebben we niet gevonden maas wat een mooie natuur en ik heb een een enorm vogelnest gezien (de naam van de vogel ben ik vergeten maar het lijkt op een struisvogel). Later zagen we er ook nog een paar rennen in het veld. En aan kangaroos is hier ook geen gebrek, hele kuddes! Tijdens de zonsondergang reden we weer terug naar het erf, en eenmaal binnen werden de biertjes op tafel gezet en de fotoboeken onder het stof vandaan gehaald. De jongens die bij elkaar op school hadden gezeten vertelde de mooiste (dronken) verhalen dus dat was erg gezellig!

Een paar weken geleden werd ik door de vader meegenomen om een stuk me te vliegen in een twee persoons vliegtuigje. Heel gaaf! We vlogen eerst naas zijn erf en vlogen vlak over de tractor heen waar Anthony, zijn zoon in zat. Daarna vlogen we richting Barham waar de Smits al ingelicht waren. Wat een mooi gezicht!! Jolmer en Christel stonden buiten met de kinderen te zwaaien en we zijn wel drie keer over gevlogen. Wauw! Wat een ervaring. Zelf heb ik ook nog even gestuurd haha! De middag heb ik bij de familie door gebracht en heb ik voor het eerst quad en tractor gereden. Met de quad hebben we schapen gezocht en ze naar de schapenscheer plek gedreven. Savonds ben ik met de andere zoon naar de Barham pub geweest, dolle boel want er waren zelfs wat leeftijds genoten! Na een tijdje verkaste iedereen naar de Barham Club waar je kunt gokken, eten en op zaterdag dus een soort van uit kunt. Ik had mijn ID niet meegenomen want ja dit is toch maar Barham.. Nou niet dus! Ik heb nog nooit zo een streng deurbeleid meegemaakt (hilarisch!) dus ik kwam mooi niet binnen. Andere uitgang geprobeerd zonder bewakers maar dat was van korte duur. Na een half uur werd ik gesnapt en er uit gezet haha ach ja dat was dus het uitgangs leven in Barham of all places.

Verder is het au pair zijn me heel goed bevallen! Ik ben vrij snel in het schema gerold van dan kippen/varken voeren, kids ophalen, die naar dansles, dan karate etc. En tussen door eten bedenken voor de avond. En hoe fijn is dat dat ik koken nu zelfs leuk vind! Ik heb nu al zin als ik met mijn super koks oom Gerard een lekker gerecht kan gaan maken. De ouders zijn een keer het weekend weggeweest waardoor ik op de bank in het huis moest slapen. Ik was helemaal gesloopt na het weekend maar wat was het leuk. Taart bakken, wraps eten, pannenkoeken, filmavond, ponyclub.. Jaap wist een goede plek in het dorp waar veel karton lag dus de kids in de auto en met een lading karton weer terug! We hebben de hele middag buiten geknutseld en geverfd. Sochtends om half 6 kwam Tim vaak al uit zijn bed dus vroeg uit de veren!

Ik ben ook nog enorm verrast door mijn lieve vriendinnen! Die hebben een avondje geknutseld aan een pakketje voor mij met: Heeeeel veel slingers, 3 zakjes paprika chips (dit kennen ze hier niet dus wat een heerlijkheid!) stroopwafels en m&m's! Ook zaten er hele lieve brieven en kaartjes in en dat zorgde wel voor (bijna) opwellende tranen. Zo goed om te weten dat jullie me nog niet vergeten zijn meiden;). En dan mijn oom en tante met een lieve kaart en mijn ouders met wel 3 (of 4) kaarten uit Italië. Dank dank dank!

Ook ben ik met Wyke (andere nanny) veel opgetrokken en in het weekend een paar keer naar Melbourne geweest. Super gezellig want aan humor en goede gesprekken geen gebrek! Dat gaat over een tijdje ook weer een lastig afscheid worden.

De laatste week in Barham waren de ouders van Jolmer uit Nederland er ook en de nieuwe nanny, Sanne was ook gearriveerd! Drukke maar gezellige week gehad en als afsluiting zijn we met zijn alle bij de Thai gaan eten! Savonds heb ik de kids nog een hele dikke knuffel gegeven en de volgende dag heb ik ze samen met Sanne uitgezwaaid toen ze op vakantie gingen. Best gek maar ergens had ik het idee dat ik ze snel weer zou gaan zien.
Smiddags heeft de host-mom van Wyke me op gehaald want ik kom met haar en twee kids een stuk mee naar Melbourne rijden:) super lief! Van Christel en Jolmer had ik als bedankje voor het extra werken een kaartje voor de musical Les Miserables gekregen. Wat een mooie voorstelling en een geweldig niveau!! Daarna nog op een feestje van een vriend van de vriend van Wyke beland. Haha snappen jullie het nog?
Inmiddels ben ik alweer een weekje in Melbourne voor de leuk maar ook om te bedenken wat ik ga doen. Vlakbij mijn vorige adres was er een familie op zoek naar een au pair en via Jolmer hoorde ik dat ze mij wel wilde hebben. Ik had eigenlijk mijn zinnen al op het stadse leven gezet maar ik heb toch de keuze gemaakt om er voor te gaan! Ze hebben een varkens boerderij met slagerij aan huis en twee dochters van 1,5 en 3. Ik blijf daar als het goed is tot het einde van dit jaar. Ik denk dat het een goede ervaring is om bij een Australisch gezin te werken en ik mag ook meehelpen op de farm! Lijkt me ook leuk! Verder komt er nog een nanny aan in Barham dus dan zijn we met zijn 4 in het dorp. Met kerst en oud en nieuw heb ik plannen om naar mijn vriendinnetje Suus te gaan in Sydney! Daar ga ik dus het nieuwe jaar in!

Ik zal maar niet vertellen wat mijn plannen zijn want dat veranderd om de week.. Het doel is nu vooral om een leuke tijd in Barham te hebben en goed te sparen.

Met mij gaat het verder goed! Ik moet zeggen dat ik wel wat vaker aan thuis moet denken maar wat mis ik vooral mijn kleding, schoenen en tassen haha. Gelukkig heeft mijn moeder alweer een pakketje met mijn zomerkleding op de post gedaan! De tijd gaat echt hard alweer 7 maanden onderweg! Een jaar lijkt eigenlijk gewoon te kort;)

Heel veel liefs voor iedereen! X







  • 27 September 2014 - 15:48

    Annemarie:

    Lieve Simone, weer helemaal op de hoogte, fijn! Zal ik nu maar een overal opsturen ? ;) Veel liefs xxx

  • 27 September 2014 - 18:13

    Nienke:

    Heeey Simon! Goed om weer een verhaal van je te lezen! Is idd een tijd geleden dat je een blog had geplaatst! Wat leuk om te horen dat een Australisch gezin interesse in jou heeft als au pair! Wanneer ga je daar naar toe? Ik denk dat het wel leuk voor je was om weer even in de stad te hebben gezeten! Ik mis je! Met name de combinatie met de Efteling! Byeeee! xxx

  • 27 September 2014 - 21:40

    Marijke:

    Hoi lieve Simone, weer een prachtig verhaal! En leuk dat een andere gezin je graag als au pair wil hebben.
    Heel veel plezier in Barham . Groeten en liefs van ons .

    .

  • 30 September 2014 - 10:32

    Petra:

    Hoi Simone. Wat een belevenissen. Je ontdekt zo een hoop verborgen talenten in jezelf. Geniet van elke dag en avontuur. Groetjes van Sjaak en mij.

  • 17 November 2014 - 21:03

    Christa:

    Wat een verhalen en ervaringen doe jij op zeg,het is lang geleden dat ik iets heb laten weten maar het gaat goed. mMet onze oudste kleinzoon drie dagen naar Barcelona geweest was super juist omdat hij zelf alzo leuk voetbalt. Jouw belevingen lezen leuk en wat gaat de tijd inderdaad snel. Geweldig dat je zoveel jonge mensen als vriend mag noemen, en het nanny zijn gaat je dus goed af. Lieve meid tot lees ze en alle goede lieve Gr chrisje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Koondrook

Simone

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 2372
Totaal aantal bezoekers 18574

Voorgaande reizen:

15 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: