Nieuw Zeeland part 2 - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Simone Regtvoort - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland part 2 - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Simone Regtvoort - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland part 2

Blijf op de hoogte en volg Simone

09 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Takaka

Hoi allemaal,

Voordat Akkemay naar huis ging hebben we nog een leuke tijd gehad. Zo hebben we onze eerste lift geregeld in New Plymouth. Ons hostel lag een groot stuk lopen van de busstop af dus was een Thaise meneer zo aardig om ons te brengen. Hij woonde al een aantal jaren in Nieuw Zeeland en kon me net als vele andere vertellen dat het Zuider eiland zeer de moeite waard is. In de bus richting Auckland is er helaas wel wat vervelends gebeurt.. iPhone gestolen! Behoorlijk balen maar gelukkig hadden we al het plan om uit te gaan die avond. Super leuke avond gehad en veel mensen gesproken in allerlei soorten en maten.. Haha
De dagen erna door de stad gelopen, goedkope sushi gegeten en Akkemay heeft me op haar laatste avond mee uiteten genomen. Heeeerlijke fish and chips gegeten. Heel gek om sinds een paar maanden weer in een restaurant te eten, wat een luxe! Helaas brak dan toch echt de dag aan dat ik Ak moest uitzwaaien.. Gelukkig heb ik het droog kunnen houden;). Heel vreemd om de bus alleen naar de stad terug te pakken als je 3 maanden samen hebt gereisd. Het was een top tijd!! Eenmaal in het hostel had ik het toch wel even lastig met het feit dat ik mijn vriendinnetje lang moet gaan missen. Mijn Engelse kamergenoot had daar de perfecte oplossing voor! Hij zei, je gaat gewoon mee uit. Nou daar ging ik dan haha, hij had afgesproken in de stad met een stuk of 10 collega's die me heel leuk ontvingen. Het was ontzettend gezellig en in de laatste kroeg was er zelfs een liveband aan het spelen en dat op dinsdag.. Ik heb het laat gemaakt en dat was de volgende dag goed te merken. Om 9 uur vertrok namelijk mijn bus naar Wellington waar ik savonds om 9 uur aan kwam. Dat was me een ritje!

De volgende dag had ik met Rens afgesproken om de ferry naar het zuidereiland te pakken. In Picton een paar mooie wandelingen gemaakt, gaaf om te zien hoe de enorme schepen de haven binnen varen. De dag dat ik mijn bus wilde pakken naar Nelson bedacht ik me dat het misschien handig was om nog een keer de tijd te checken. Helaas had ik die helemaal verkeerd in mijn hoofd, bus gemist! Nog maar een extra nacht in het hostel geboekt en een nieuw busticket gekocht.

In Nelson heb ik een paar heerlijke zonnige dagen gehad en veel gewandeld. Mijn volgende bestemming was Punakaiki, het hostel wat ik geboekt had lag aan het strand en je had er verder zo goed als niks. De busstop was best een stukje lopen dus was de buschauffeur zo aardig om me voor de deur af te zetten! Mijn charmes werken dus goed;). Ook had ik dit keer weer een vergissing gemaakt, mijn bus een dag te laat geboekt wat betekende dat ik dus 3 nachten in de middels of nowhere moest slapen. Het was wel een prachtige plek met een heel mooi strand waar ik een birthday wish voor mijn vader heb geschreven! Smiddags kwam er een Oostenrijks meisje bij in mijn kamer, Kathi. De rest van de dag hebben we samen doorgebracht een savonds in contact gekomen met 2 Chinese jongens. Een van de jongens had namelijk dezelfde schoenen (Uggs) aan als Kathi. Het was meteen erg gezellig vooral omdat ze mij op een Deense vegetariër vonden lijken?! Vlak bij het hostel was een grot waar we glowworms konden zien, deze geven licht in het donker. Dus wij met zijn vieren er heen! Het was stikdonker dus de zaklampen kwamen goed van pas. We konden tot diep de grot in de grot doorlopen en hebben de glowworms gezien!

De volgende dag besloten de Chinese jongens om nog een extra nacht te blijven en samen hebben we een wandeling gemaakt door het regenwoud. De wandeling kwam ook langs The Pancake Rocks. Toen we in het hostel kwamen hadden we niet veel keus voor een goede maaltijd, dus hebben Kathi en ik een pasta gekookt met alles wat we met zijn vieren nog overhadden. Ik moet zeggen dat het nog best smaakte ook;). Ik was als enige van plan om verder naar het zuiden te reizen, maar het was zo gezellig dat ik me heb over laten halen om met mijn nieuwe vrinden terug naar boven te reizen. Hier zijn we van plan om een wandeling te doen in het Abel Tasman national park. Ik wilde dit eigenlijk al graag, maar zag dit toch niet zo zitten in mijn eentje, ook is het in het zuiden slecht weer dus allemaal goede redenen om met ze mee te gaan;). De volgende dag gemeld bij de hostel eigenaar dat ik eerder weg ging dan gepland en hij was zo aardig om mijn geld terug te geven top!! Het was even passen en meten om alle bagage, inclusief enorme koffer van Kathi in de auto te krijgen maar uiteindelijk kon onze roadtrip dan beginnen!

Onderweg naar Motueka zijn we nog gestopt bij een swingbridge, een brug waarbij je lekker heen en weer kunt zwieren. Het was heel grappig omdat één van de jongens doodsbang was. Op de terug weg zijn Kathi en ik met een kabelbaan naar beneden gegaan. Eenmaal aangekomen in Motueka hadden we een kamer voor onszelf en besloten er ondanks de kou te gaan barbecuen! Heerlijk gegeten onder het genot van een goed biertje! De volgende ochtend stond er een ontbijt voor ons klaar, brood met sla, bacon en ei. We hebben het dus heel goed voor elkaar! Die dag zijn we naar The farewell spit, het noordelijkste punt gereden. We hebben hier een hostel gevonden midden in de groene heuvels, omringd met paarden, pauwen en schapen, schapen en nog eend schapen;). Verder had je er vrij weinig en voor een douche moest je betalen dus die hebben we een keertje laten schieten.

Aan het eind van de middag zijn we door de groene heuvels richting het strand gelopen. Wat een prachtig strand!! De zon ging net onder, wat een prachtig gezicht was vooral omdat er enorme rotsen in de zee te zien waren. Het zelfgemaakte kampvuur maakte het nog completer en het was dan ook een verassing dat iemand nog een paar biertjes mee had genomen! We hebben hier een paar uur gezeten tot dat de honger toe sloeg. Wederom hebben Kathi en ik gekookt en de mannen hebben de afwas gedaan. In onze kamer hadden we een openhaard waar we weer een mooi vuurtje gestookt hebben.

De volgende ochtend wilde we eigenlijk de zonsopgang kijken maar het regende ontzettend. Later die ochtend werd het beter en zijn we nog een keer naar het strand gelopen. Door dat het low tight was konden we een heel stuk verder lopen dan de dag daarvoor, prachtig was het! Smiddags hebben we nog een wandeling gemaakt over een ander strand, het mooie van low season is dat het overal een stuk rustiger is en dat je daardoor soms een enorm strand voor jezelf hebt!

Die avond zijn we naar Takaka gereden, ons hostel is een houten huis met buiten een caravan, voor 20 dollar pp konden we daarin slapen. De mannen hadden een heerlijke maaltijd bereid, lamleg met groente waar we goed van hebben gegeten. Ik geloof dat ik het wel kan compenseren met mijn dagelijkse slappe lach waardoor ik mijn buikspieren goed voel;). Helaas regent het nog steeds waardoor we nog niet aan de wandeling kunnen beginnen. Wel konden we daardoor uitslapen in onze caravan;) de pingpong tafel word ook goed gebruik gemaakt vandaag! Vanavond gaan we als het goed is naar een Hot Spa.

Ik moet zeggen dat Nieuw Zeeland echt mijn hart gestolen heeft! Ik vind het nu al jammer dat ik over een paar weken weg moet. Maar in Aussie staat er weer een mooi nieuw avontuur op me te wachten en heb ik weer met Suus afgesproken!

X Simone

  • 09 Juni 2014 - 09:40

    Nienke:

    Hello Simon! Weer een leuk verhaal van je, he! Fijn dat je zo makkelijk nieuwe contacten hebt/maakt. Had niet anders verwacht! Ik heb ook de foto's bekeken die je op facebook hebt gezet. Ik snap heel goed dat Nieuw-Zeeland je hart heeft gestolen. De ene foto/omgeving is nog mooier dan de andere! Echt jammer dat je de Lord Of The Ring films niet kent. Hahah, vanwege het feit dat je rond reist in Nieuw - Zeeland met een reisgezelschap, had je zo Frodo kunnen zijn. Weliswaar met een andere missie dan 'de ring' vernietigen, maar toch. Wanneer je weer terug gaat naar Australië, ga je dan beginnen als au pair, of eerst met Suus nog reizen? Leuk dat je ons zo goed op de hoogte houdt! Veel liefs!

  • 09 Juni 2014 - 10:32

    Annemarie:

    Fijn verhaal Simone, wat een mooi land toch Nieuw Zeeland! We zijn blij dat je weer zo leuk verder gaat zonder je maatje Akkemay. Hééél veel plezier deze maand en we kijken uit naar je volgende verhalen en mooie foto's. Veel liefs xxx

  • 09 Juni 2014 - 15:37

    Petra:

    Zo, jij beleeft nu wel heel veel leuke dingen. Heel leuk om te lezen dat je zo geniet. ? Ik hoop dat je in die stille gebieden nog een nieuwe telefoon heb kunnen vinden. Geniet er maar VSNU. Liefs Sjaak en Petra

  • 09 Juni 2014 - 20:48

    Akkemay:

    Simoon wat een super verslag weer! Deze keer lees ik hem van de bank en niet meer naast jou. Heel erg jammer maar zo kan ik toch nog een beetje met je mee genieten :)!! Die glowwormen lijken me echt super gaaf, een beetje zoals de glow in the dark sterren van vroeger op je plafond? haha en de bus missen gebeurd dus ook zonder mij, maar ach wat maakt het uit het komt altijd weer goed dat heb ik wel geleerd de afgelopen drie maanden. Geniet van alles lieve Simoon voor je het weet is het weer voorbij, ik heb echt een top tijd met je gehad en wat ben ik blij dat je alweer leuke reismaatjes hebt gevonden. Heeeeel veel plezier en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag. Heel veel liefs Ak

  • 10 Juni 2014 - 11:16

    Els Bakker:

    Lieve Simone,

    Wat heb je nu alweer heerlijk, ik had er al een goed gevoel over en ja ik vind jou eigenlijk ook wel op een Deense vegetariër lijken.
    Dapper hoor met die swing brug ik heb het even opgezocht maar ik denk dat ik het toch niet echt gedurfd had en die kabelbaan naar beneden al helemaal niet, heel knap dat die chinees toch gegaan is.
    Mooi al die mensen die je ontmoet uit andere landen, wat zal je een verhalen horen. Wat ziet het er allemaal mooi uit daar. Wat fantastisch dat je dat allemaal meemaakt.
    Fijne tijd nog in Nieuw Zeeland, en leuk weerzien met Suzanne en goede start in Australië.
    Veel liefs Els




  • 10 Juni 2014 - 16:02

    Marijke:

    Hoi Simone, we hebben weer genoten van je verslag en wat leuk dat je zoveel mensen uit allerlei landen ontmoet. En met het eten gaat het ook prima begrijp ik.
    We kijken uit naar de volgende verhalen!!
    Heel veel plezier en ga nog mooie dingen beleven en zien!
    Liefs Gerard en Marijke xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Takaka

Simone

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 18576

Voorgaande reizen:

15 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: