Alice Springs, Melbourne en camperen! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Simone Regtvoort - WaarBenJij.nu Alice Springs, Melbourne en camperen! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Simone Regtvoort - WaarBenJij.nu

Alice Springs, Melbourne en camperen!

Blijf op de hoogte en volg Simone

29 April 2014 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal!

Het heeft even geduurd maar ik zal jullie op de hoogte brengen van de afgelopen weken!

De zeiltocht en het snorkelen op het Great Barrier Reef lijkt alweer eeuwen geleden maar was erg gaaf! Om 7:15 moesten we ons melden en om 8:00 uur vertrokken we uit de haven. Ak en ik hadden bedacht dat we voor op de boot wilde zitten. Dit hebben we geweten want binnen een half uur waren we compleet doorweekt en zat het zoute water lekker in onze ogen te prikken. De zee was behoorlijk wild waardoor de golven over ons heen sloegen. Op de terugweg hebben we een beschuttere plek opgezocht:). We stopten ergens midden op zee waar we het water in mochten. Het was best even wennen met die golven, vooral als je slokken zout water binnen krijgt. Maar het onderwaterleven maakte alles goed! Nog nooit zoveel mooi levend koraal en vissen bij elkaar gezien. Weer een topdag gehad.

Vanuit Cairns zijn we naar Sydney gevlogen, hier zijn we een dagje gebleven tot de volgende ochtend. Om half 6 ging de wekker om onze vlucht naar Alice Springs te halen. In Alice regende het de hele dag ook de volgende ochtend toen we om 6 uur(!) werden opgehaald voor onze tour naar de outback! Na een lange rit van 5/6 uur begon het mooi weer te worden en zagen we onze eerste bezienswaardigheid: Uluru.

Voordat we Uluru gingen bekijken mochten we eindelijk lunchen. We hadden ons hier er op verheugd aangezien het bij de vorige tours heel goed en uitgebreid was. Voor een backpacker is het dat al snel maar toch;). Dit keer mochten we alles zelf klaarmaken, echt camperen dus! Daarna vertrokken we voor onze wandeling naar Uluru, veel mensen beklimmen Uluru ondanks dat de aboriginal people het vragen om het uit respect niet te doen. Toch onbegrijpelijk dat zoveel mensen daar maling aan hebben..

Nick, onze tourguide nam ons mee voor een aantal wandelingen, en legde daarbij uit hoe de aboriginals hier geleefd hebben. Daarna gingen we net als honderden andere mensen kijken naar de zonsondergang. Akkemay en ik stonden naar de verkeerde kant te kijken dus hebben we de helft gemist. De laatste helft was overigens prachtig;)! Nadat we een douche hadden genomen werd het kampvuur aangemaakt om het eten te koken. De pasta was een grote drap geworden maar we hadden allemaal erg honger dus dat werd niet gemerkt. Iedereen was gesloopt door de lange dag dus zocht iedereen zijn swag op. Een swag is een soort slaapzak met een matrasje erin waar je met je eigen slaapzak in kon gaan liggen. Een super ervaring om buiten te slapen en wakker te worden onder een prachtige sterrenhemel! Deze was er trouwens nog steeds toen we om 5:00 wakker gemaakt werden. Even slikken maar de zonsopgang was de moeite waard!

De dag begonnen we met een wandeling over catatuya. Pittige wandeling waarbij we ook moesten klimmen. De natuur was prachtig en onze korte pauze was op een heel mooi uitkijkpunt over het dal. Daar heb ik ook nog een mooie val gemaakt toen ik op een rots wilde gaan zitten. De hele groep was dankzij mij weer geëntertaind! Na 4 uur wandelen reden we naar een camelfarm om te lunchen. De middag werd besteed om naar onze volgende slaapplek te komen, vlakbij Kings Canyon. Dit keer was het eten goed gelukt en hebben we weer heerlijk geslapen onder een mooie sterrenhemel.

Om 5:00 werden we weer gewekt en om 7:00 stonden we start klaar voor onze wandeling. Deze begon met een steile beklimming naar de top. Kings Canyon was weer heel anders, ook wel vergeleken met The Grand Canyon. Na 4 uur wandelen hebben we geluncht en smiddags zijn we weer vertrokken naar Alice Springs.
Het was een slopende maar onvergetelijke tour!

De volgende ochtend vlogen we naar Melbourne. Ik zat naast een Chinese vrouw uit onze groep die erg blij was me te zien. Ze haalde haar woordenboek erbij om vragen te stellen en ze had sokken met tenen eraan. Erg grappig.
Ons hostel in Melbourne ligt in St. Kilda. Een gezellige sfeervolle plek! Melbourne vind ik persoonlijk erg leuk omdat het een beetje artistiek is. We hebben daar ook een leuk bandje gespot die op straat aan het spelen was: Woodlock. Meteen een cd'tje gekocht voor onze road trip want die hebben we inmiddels ook gedaan! We hebben een auto gehuurd en zijn van Melbourne via The Great Ocean Road richting Adelaide gereden. Aan het begin best wel spannend omdat je een stad uit moest zien te komen, ik nog nooit links had gereden en ik geen idee had hoe het hier met inhalen zat op de snelweg. Dit weet ik trouwens nog steeds niet zeker haha. Maar al met al was het echt een hoogte punt van deze alweer bijna 2 maanden in Australië!

Onze eerste camping was echt geweldig! Het is best even zoeken omdat er bijna nergens straatnamen bij staan maar na 7 km op een soort zandweg naar beneden te hebben gereden kwamen we uit in een paradijsje. Onze camping was namelijk pal aan het strand en gratis! Waar maak je dit nog mee.. Een super mooie plek en ook heel mooi om te zien hoe snachts het licht van de maan op de zee schijnt.
Sochtends kwamen we er achter dat er vlak naast onze auto een koala in de boom zat. Echt zo gaaf!!

Een ander hoogte punt was toen we in Portland waren. De camping eigenaar adviseerde ons een wandeling te maken. Hier kwamen we op ons pad een kangoeroe tegen. Van heel dichtbij konden we ineens zien dat ze een kleintje in de buidel had! Het kleintje sprong er zelfs uit en ze keken beide onze kant op. Heel bijzonder! Na nog eens goed kijken zagen we ineens twee hoofdjes. Er zaten er dus twee in de buidel. Echt een mooi moment:)

De camping aan Lake Bonny was ook heel bijzonder, er staan hier allemaal bomen rondom het meer en in het water wat er heel apart uit ziet. We stonden bij de receptie toen de camping eigenaar mét Hawaiiblouse naar ons toe kwam waggelen, de beste man had ook een maatje die een shirt droeg met de tekst: Old man rules! Haha. Voor $15 hadden weer een prachtige plek! De volgende ochtend zwaaide de camping baas ons uitbundig uit.

Nog een topper was onze ena laatste camping. Toen we sochtends aan het ontbijten waren zag ik ineens in mijn ooghoek iets op ons af komen rennen. Een koala! We wisten allebei niet dat die zo snel konden zijn dus we stonden met grote verbazing te kijken. Vlak naast ons klom de koala een boom in.

Het dieptepunt van de 15 dagen touren was toch wel dat er een vogel wisselde van koers en zo tegen de auto aan vloog:(. Hij was ook nog eens heel mooi. Toen ik Akkemay met haar handen voor haar mond naast me zag zitten wist ik dat het raak was.. Gelukkig was het geen kangoeroe want die zie je hier helaas genoeg langs de wegen liggen.

Op dit moment zijn we in Melbourne en morgenochtend vroeg vertrekken we met de trein naar Sydney. En dan maandag alweer naar Nieuw Zeeland!!!

X Ak en Simone

• 29 April 2014 - 08:35

Els:

Lieve Simone,

Wat is het fijn om weer een berichtje te krijgen, geweldig dat jullie het zo naar je zin hebben.
    En wat hebben jullie weer leuke dingen gedaan. Ook de koala's het lieveling dier van Akkemay haar zus, hoop op een mooie foto ,voor haar, fantastisch dat jullie ze gezien hebben. Dapper hoor Simone dat je bent gaan rijden in een vreemde auto aan de verkeerde kant van de weg!
    Wat gaat de tijd ook snel, het is bijna mei en dan gaan we aftellen voor Akkemay, maar we blijven je natuurlijk volgen Simone. Bedankt voor weer een mooi verslag!
    Veel liefs Els, ook namens Frank, en Roos.

• 29 April 2014 - 08:54

Annemarie:

Hoi lieverd wat een verhaal weer,echt heel leuk wat je allemaal meemaakt, behalve van die vogel dan.
    Je bent al 2 maanden weg nu, ik mis je wel hoor.
    Maar het wordt wel goedegemaakt door de leuke verhalen en de mooie foto's die je stuurt.
    Superfijn dat je het zo leuk hebt.
    Goede reis naar Sydney en naar NZ. Heel veel liefs ook voor Akky.

• 29 April 2014 - 11:06

Nienke:

He meiden! Leuk verhaal weer! Ik had ook nooit geweten dat koala's kunnen rennen! De Great Barrier Reef is een van de 7 wereldwonderen. Dus die kunnen jullie van je lijstje strepen.
    Stoer dat je bent gaan rijden in een land waar ze aan de linkerkant rijden. Durfde Ak ook?
    Simoon, ik zag jouw reactie bij je vorige stukje! Ik mis jullie ook! Zoals Els al zegt is het aftellen voor Ak's terugkomst al begonnen, maar op jou moeten we nog wat langer wachten helaas. Jullie gaan binnenkort naar Nieuw Zeeland?
    Ik wacht jullie nieuwe verhaal af! Liefs en groetjes. Natuurlijk ook aan Ak!

• 29 April 2014 - 15:55

Marijke:

Lieve Simone,
    We genieten van je verhalen en wat zien jullie geweldig mooie natuur. Leuk om vanmorgen contact met je gehad te hebben. Stoer hoor dat links rijden ik vond het (in Engeland) op de fiets al raar zeker bij
    een rotonde. Gerard mist zijn keuken prinses!
    Goede reis naar Sydney en Nieuw Zeeland!
    Liefs van ons en groeten aan Akkemay!

• 30 April 2014 - 20:48

Caroline:

Hey Simone, leuk weer je weer op afstand te volgen, wauw wat een mooie verhalen, om bij weg te zwijmelen.... Nog heel veel plezier en mooie momenten met mooie (hele) zonsopgangen, hi, hi....
    Liefs Caroline en de jongens.